مدیریت قراردادهای بین المللی نفت و گاز

International Contracts Management Studies
مدیریت قراردادهای بین المللی نفت و گاز
نویسندگان
طبقه بندی موضوعی

معرفی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران

چهارشنبه, ۲۵ بهمن ۱۳۹۱، ۰۳:۲۵ ب.ظ

در کشور جمهوری اسلامی ایران، شرکتهای تولیدی در صنایع بالادستی نفت و گاز به دو بخش عمده مناطق دریایی و مناطق خشکی تفکیک شده اند و مسئولیت بهره برداری از منابع نفت و گاز بخش وسیعی از فلات ایران با تاسیس شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در سال 1377 به این شرکت واگذار شده است.گستردگی فعالیتهای این شرکت موجب شد تا برای سرعت بخشیدن به اجرای طرحها و برنامه های خود علاوه بر اجرای طرحها و پروژه های مرتبط با توسعه میادین و افزایش تولید در شرکت نفت مناطق مرکزی ایران ، مسئولیت بهره برداری از میادین نفت و گاز را به سه شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی، غرب و شرق واگذار کند.

برای آشنایی با این شرکت، کلیپی توسط شرکت ملی نفت ایران تهیه شده است که از طریق پیوند زیر قابل دریافت است.

آشنایی با شرکت نفت مناطق مرکزی ایران حجم: 16.2 مگابایت


با تاسیس شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی بهره برداری از میادین نفت وگاز پنج استان جنوبی ایران به عهده این شرکت با مرکزیت شیراز گذاشته شد. با توجه به تعدد و گستردگی میادین در استانهای فارس ، بوشهر ، هرمزگان و کهکیلویه و بویر احمد این شرکت موظف شد خوراک پالایشگاههای گازی فراشبند ، فجر ، سرخون و پارسیان را تامین کند . همچنین تامین وارسال بخشی از گاز تزریقی مورد نیاز مخازن نفتی مارون و رامشیر و ارسال میعانات گازی از پالایشگاه فراشبند به پالایشگاه شیراز و پالایشگاه فجر و از پالایشگاه پارسیان به بندر طاهری از دیگر وظایف شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی است.

بخش قابل توجه گاز این شرکت از چهار منطقه عملیاتی نار و کنگان ، آغار و دالان ، پارسیان و قشم و سرخون از 10 میدان گازی آغار ، دالان ، نار ، کنگان ، تابناک ، گورزین ، سرخون ، هما ، وراوی و شانول تولید می شود. علاوه بر سهم قابل توجه تولید گاز در این شرکت ، با راه اندازی میادین نفتی سروستان و سعادت آباد و خشت بهره برداری از میادین نفتی نیز به این شرکت اضافه شد.

شرکت بهره برداری نفت و گاز شرق دومین شرکت زیر مجموعه نفت مناطق مرکزی ایران از ابتدای سال 1379  با هدف تولید ،تفکیک اولیه و انتقال گاز و میعانات گازی به منظور تامین خوراک پالایشگاه شهید هاشمی نژاددر منطقه شرق ایران با مرکزیت مشهد مقدس شروع به فعالیت نمود. حوزه فعالیت این شرکت در حال حاضر استان خراسان رضوی است . تولید گاز و میعانات گازی از میدان خانگیران و میدان مشترک مرزی گنبدلی در سرخس از مهمترین فعالیتهای این شرکت می باشد . تولیدات این شرکت تامین کننده نیاز واحدهای خانگی و صنعتی استانهای خراسان شمالی و رضوی، مازندران ، گلستان ، سمنان و گیلان و نیز واحد پتروشیمی خراسان و سوخت نیروگاه نکاء در شمال ایران است.

شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب سومین شرکت تابعه شرکت نفت مناطق مرکزی ایران به مرکزیت کرمانشاه می باشد که در سال 1379 و با هدف تولید ، فراورش و ارسال نفت و گاز به مبادی مصرف کار خود را آغاز نمود. حوزه فعالیت این شرکت در حال حاضر چهار استان کرمانشاه ، ایلام، لرستان و قم  می باشد و در آینده حوزه فعالیت این شرکت با توجه به بهره برداری رسیدن میادین جدید گسترش خواهد یافت.

منبع مطلب تهیه شده از وب سایت این شرکت می باشد.

آشنایی با شرکت نفت مناطق مرکزی ایران حجم: 16.2 مگابایت

موافقین ۰ مخالفین ۱ ۹۱/۱۱/۲۵
محمد نوروزی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی