مدیریت قراردادهای بین المللی نفت و گاز

International Contracts Management Studies
مدیریت قراردادهای بین المللی نفت و گاز
نویسندگان
طبقه بندی موضوعی

۵ مطلب در آبان ۱۳۹۲ ثبت شده است

مشارکت بخش عمومی و بخش خصوصی در صنایعی که هزینه بر هستند همواره مورد توجه جدی مسئولین و سیاستگذاران کشورها بوده است. یکی از روش های مطرح شده در این زمینه را می توان (PPP) دانست که به صورت تخصصی به انواع مدل های مشارکت عمومی- خصوصی در حوزه های گوناگون می پردازد.

علاقمندان جهت کسب اطلاعات دقیق تر در این زمینه می توانند به لینک زیر مراجعه فرموده و کتاب مربوطه را دانلود نمایند.

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۶ آبان ۹۲ ، ۰۹:۰۶
محمد نوروزی

تامین مالی یکی از مهم ترین مباحث در صنایع نفت و گاز است که همواره از دغدغه های کشورها بوده است. هر چند که مباحث تخصصی فراوانی در این زمینه وجود دارد ولی یکی از کتبی که به صورت عمومی به این مبحث می پردازد، کتاب تامین مالی پروژه های انرژی در کشورهای در حال توسعه، تالیف دکتر حسین رضوی است که ترجمه این کتاب توسط انتشارات چالش منتشر شده است.

در این کتاب به صورت اجمالی به تاریخچه تامین مالی در حوزه انرژی پرداخته شده است و نمونه هایی از روش های تامین مالی شرح داده شده است که می تواند برای علاقمندان مفید باشد.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۶ آبان ۹۲ ، ۰۸:۵۵
محمد نوروزی

 

شهادت حضرت اباعبدالله الحسین و یاران وفادارش را که پیام آور اسلام ناب هستند به همه عزیزان تسلیت عرض می کنیم.

مطلب زیر از سوی آقای دکتر آقاموسی تهرانی ارسال شده است که به میادین مشترک می پردازد.

از نظر فنی باید بدانیم که یکی از  اصلی ترین ملاک های احراز حرکت سیال در مخزن، افت فشار میدان است. مخزن نفت مشابه یک سنگ با خلل و فرج بسیار کوچک است که نفت و گاز در این منافذ حبس شده است لذا نفت و گاز مانند سفره آب زیر زمینی بصورت گسترده در یک نقطه انباشته نشده است. به عبارت دیگر افت فشار نامتعارف می تواند در تعیین اینکه آیا سیال درجا یا همان هیدروکروبوری در میدان حرکت کرده و به سوی کشور دیگر مهاجرت نموده است، نقش تعیین کننده ای از جنبه های حقوقی داشته باشد.

 حقوق بین الملل نفت و گاز  با نگاه به میادین مشترک

1- اولین اصل، اصل حاکمیت ملی بر قلمرو سرزمینی منجمله منطقه انحصاری اقتصادی است که به موجب آن حق بهره برداری از منابع طبیعی زیر زمینی و در بستر دریا شناسایی شده است. به عبارت دیگر در قلمرو جغرافیایی هر ثروت طبیعی که تحت این قلمرو باشد، برای دولت قابل استفاده است.

۲ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۰۶ آبان ۹۲ ، ۲۱:۱۷
محمد نوروزی

از طریق لینک زیر می توانید به فایل چکیده مقالات نهمین همایش بین المللی انرژی دست یابید.

نهمین همایش بین المللی انرژی حجم: 13.1 مگابایت

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۴ آبان ۹۲ ، ۱۰:۱۳
محمد نوروزی