مدیریت قراردادهای بین المللی نفت و گاز

International Contracts Management Studies
مدیریت قراردادهای بین المللی نفت و گاز
نویسندگان
طبقه بندی موضوعی

معرفی چند منبع درمورد فقه نفت و گاز

چهارشنبه, ۱۵ شهریور ۱۳۹۱، ۰۴:۱۸ ب.ظ

یکی از مباحث اساسی در حوزه مدیریت قراردادهای نفت و گاز را می­توان، بررسی مباحث فقهی و حقوقی این حوزه دانست که فقه معادن و به تبع آن فقه نفت و گاز می­تواند در این دسته قرار گیرد. با توجه به محدودیت­های موجود در منابع این حوزه، برخی از پایان نامه­ها و مقالات مناسب معرفی می گردد هرچند این معرفی به معنی تائید محتوای آن­ها نیست.

1-      رساله دکتری آقای حسینعلی سعدی که یکی از بهترین منابع در این حوزه است، این رساله در دانشگاه امام صادق علیه السلام و با نمره 20 دفاع شده است.

2-      مقالات و آثار دکتر غلامرضا مصباحی مقدم که در این حوزه از صاحب نظران برجسته محسوب می شود.

3-      کتاب ولایه الهیه الاسلامیه او الحکومه الاسلامیه آیت الله مومن.

4-      کتاب ولایت فقیه آیت الله منتظری

5-      برخی از فقها نیز در برخی از آثار خود به صورت متفرقه به این مباحث پرداخته اند که می توان به کتاب البیع امام خمینی (ره)، کتاب اقتصادنا شهید صدر و ... اشاره کرد.

6-      برخی از مقالات علمی- پژوهشی نیز در این حوزه نوشته شده است که در سایت جهاد دانشگاهی که به نمایه کردن نشریات علمی و پژوهشی می پردازد قابل دسترسی است.

7-      جزوه فقه معدن دکتر سعدی نیز که در دوره دکتری مدیریت قراردادهای نفت و گاز دانشگاه امام صادق علیه السلام تدریس شده است نیز جزوه مفیدی می باشد هر چند که نیاز به دسته­بندی و تدوین بهتری برای ارائه به عموم دارد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۰۶/۱۵
محمد نوروزی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی